Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Dålig handbroms på en audi 80

Startad av christer1951 · 2010-03-20 · 2 svar

christer1951Trådstart
Har problem med att handbromsen inte tar tillräckligt bra. Handbromsen är dirket på skivan
Rimsky
slirfeldt
Vanligt brukar vara att dess hävarm på bromsoket kärvar och dess bromsok ser lite beroende på årsmodell ut som så:https://bilder.lagabasen.se/delar/1054/1054220027vy1.jpg

Så rengörning av densamma och sedan smörjning brukar få fart på denna och full handbromsverkan brukar sedan vara att vänta,, kan även vara kärvande handbromsvajer med som orsakar detta.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil