Finns en del vakumslangar i en sådan bakom panelen, som det händer att någon kan lossna med dom mest konstiga luftdrag som följd, så försök där du kommer åt att se om det är någon anslutning som lossnat, vilket jag själv varit med om med ECC/ACC bilar.
jag har en 945 med ecc . nu är det så att jag fryser på mina fötter , när jag drar på det man nu skulle kalla värme . det blåser väl ganska varmt på vindrutan och rakt ut i kupe´n men det är ju inte vad jag kallar volvo bastu direkt. jag har kollat att kranen i motor utrymmet stänger och öppnar när jag vrider på vredet inne i bilen , och spolat systemet osv . kan det va en värme sensor som talar om för ecc att det är varmt ute eller vad kan det va , jag sliter mitt hår . ps det luktar inte glykol ,ingen imma eller någon försvinnande mängd med vatten i systemet . tacksam för alla svar