Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Dåligt gaspådrag på ford sierra

Startad av Molle71 · 2007-07-24 · 3 svar

Molle71Trådstart
Blir snart inte klok.. Har en ford sierra 93. Bilen går jämnt och fint på tongången.. går att varva utan växel i. kan vara att det svarar lite illa typ dör till lite innan den går upp i varv. När man kör och gasar på mycket häbnder det inte så mycket, släpper jag upp gasen lite så sticker den iväg. man får typ lirka med gasen för att den ska axa. Har bytt det mesta nu utom tändmodulen och tändspolen. Det jag har bytt är lambda, tändstift, tändkablar, tändfördelarlock, rotot, soppa filter, givare motorstyrning, Luftmassamätare och lite andra givare, inget luftläkage och kollat med startgas. Polockat bort spridarna för att kolla dom. Kör man med bilen jämt med gasen så går den hur bra som helst... Går inget bra om man ska köra om någon och trampar på gasen och det inte händer så mycket... så vad kan det vara för fel? tändmodulen är ju vacum styrd så kan det vara den? eller något annat?
Ludde_57
Låter litegranna som att den får dåligt med bränsle, eller att du har en luftläcka trots allt.
Om 4 cyl, motor, kollat så att inte kamremmen hoppat något hack?
( visst är det kamrem på både OHC och DOHC? )
Alien is a dj
Hej! Det är kamkedja, skulle den hoppa en kugg så tror jag inte den skulle gå så pass bra som den gör. Bränsle får den. den pumpar igenom en halvliter på 10 sec så det borde räcka tycker jag. Ska prova att byta tändmodulen.. kan ju vara så den inte hänger med när man varvar?? den är ju vacumstyrd....
Alien is a dj
Hej igen. om man trycker gasen i botten uitan växel i så varavar den upp till 3000 varv utan problem, efter 3000 varv så typ bluddrar den och stannar upp runt vid 3000-5000 varv efter ett par sekunder så varvar den upp till 7000 varv. Kan det vara databoxen? eller något annat? Har kollat kamkedjan och kamaxlarna och dom sitter rätt. att den är orköslös efter 3000 varv är mycket konstigt. innan 3000 varv går den bra och bra och lugn tongång. Någon som har en susning? bränsle får den och luft.:x

Fler trådar i Hjälpforumet Bil