Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

damasker

Startad av Visby · 2009-10-01 · 1 svar

VisbyTrådstart
Är det lätt att byta driv damasker på en vw Transporter 96 gjärna en lätt beskrivning mvh visby
slirfeldt
Nej det ska vara det sedvanliga att demontera drivaxelns centrummutter, lossa spindelleden allternativt bara styrleden för att sedan kunna driva ut drivknuten med drivaxel ur navet, för att sedan kunna dela knuten från axeln.

Tipet är annars att satsa på delbar drivknutsdamask som numer ska blivit bättre mot vad dom var förr,, där tex Biltema säljer sådan delbar damask komplett med lim, fett osv för 189:- som underlättar bytet mycket, haken där är väl att Biltema inte finns på Gotland.
Men det går annars säkert att ordna till det,,, :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil