Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Demontering termostat ford fiesta

Startad av carro20 · 2009-07-16 · 5 svar

carro20Trådstart
hej

jag undrar hur man tar bort termostaten på en ford fiesta? Har aldrig demonterat det förut så jag skulle behöva lite hjälp hur man gör steg för steg.
aw73
vad är det för årsmodell motor och motorstorlek ??
Mario74
vet att det är den 91:A vet dock intge motorstorlek. det är insprutning på den.
aw73
troligen tar man först bort huset (följ den grova slangen från kylarens ovandel)
detda sitter termostatet på plats med en slags låsring innan man sätter dit den nya måste man göra rent ordentligt från gammal oring så att den nya kan sättas dit
motera dit med ny packning och dra åt evt. med lite kopparpasta på gängorna
Mario74
det ska jag göra.
MoPar 66
Jag har skickat lite bilder till dig oxå i pm hittade verkstadsböckerna på fiesta-89-01

Fler trådar i Hjälpforumet Bil