Ccarro20Trådstart2009-07-16hej
jag undrar hur man tar bort termostaten på en ford fiesta? Har aldrig demonterat det förut så jag skulle behöva lite hjälp hur man gör steg för steg.
vad är det för årsmodell motor och motorstorlek ??
vet att det är den 91:A vet dock intge motorstorlek. det är insprutning på den.
troligen tar man först bort huset (följ den grova slangen från kylarens ovandel)
detda sitter termostatet på plats med en slags låsring innan man sätter dit den nya måste man göra rent ordentligt från gammal oring så att den nya kan sättas dit
motera dit med ny packning och dra åt evt. med lite kopparpasta på gängorna
Jag har skickat lite bilder till dig oxå i pm hittade verkstadsböckerna på fiesta-89-01