Spikar ( slamrar ) motorn mycket under drift/belastning nu?
Är motorn tyst så finns det risk för att du skadat motorn allvarligt genom din dieselinblandning, om den nu är orkeslös mm.
Tappa ur allt bränsle ur tanken och återfyll med ren bensin för att se om det blir bättre.
OT:
En del motorer klarar upp till 40/60 med diesel/bensin innan de protesterar. Och en del klarar knappt 5-10% inblandning.
Jag körde en Ford 2,8 V6 motor på nästan 50/50 utan problem under en längre tid då jag testade dieselns rengörande effekt invändigt i en insprutningsmotor.
Då jag sedan övergick till ren bensin igen så hade bränsleförbrukningen sjunkit med nästan 2dl per mil!? Från ca, 1,3 till ca, 1,1 liter per mil.
Inga andra effekter eller problem kunde märkas under testet eller efteråt.
Nästa 2,8 V6 motor protesterade kraftigt redan vid 5-10% inblandning. Gissar att det är kompressionen som avgör om motorn "klarar" det eller inte.
Men det är inget jag rekomenderar såvida du inte är villig att riskera ev, skador på motorn.
Är motorn tyst så finns det risk för att du skadat motorn allvarligt genom din dieselinblandning, om den nu är orkeslös mm.
Tappa ur allt bränsle ur tanken och återfyll med ren bensin för att se om det blir bättre.
OT:
En del motorer klarar upp till 40/60 med diesel/bensin innan de protesterar. Och en del klarar knappt 5-10% inblandning.
Jag körde en Ford 2,8 V6 motor på nästan 50/50 utan problem under en längre tid då jag testade dieselns rengörande effekt invändigt i en insprutningsmotor.
Då jag sedan övergick till ren bensin igen så hade bränsleförbrukningen sjunkit med nästan 2dl per mil!? Från ca, 1,3 till ca, 1,1 liter per mil.
Inga andra effekter eller problem kunde märkas under testet eller efteråt.
Nästa 2,8 V6 motor protesterade kraftigt redan vid 5-10% inblandning. Gissar att det är kompressionen som avgör om motorn "klarar" det eller inte.
Men det är inget jag rekomenderar såvida du inte är villig att riskera ev, skador på motorn.