Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

dieselpumpen på en peugeot 504

Startad av willys_jeep · 2008-01-23 · 3 svar

willys_jeepTrådstart
hejsan!


jag var ute o körde med epan i helgen, men nyrenoverad motor och det var första gången med den här motorn...
men när jag kört en kvart så la den bara av och var omöjlig att starta.. kan även tillägga att den var jäkligt trögstartad med när jag starta den första gången..
SÅ jag trodde det var något med dieseln,, så jag kollade,, jag fick upp diesel till spridarna, men jag trodde inte det var tillräckligt med tryck till spridarna så jag monterade bort pumpen.

Och nu har jag pumpen lös. ,men nu till frågan:
ska det gå att snurra dieselpumpen för hand? för jag kollade en annan pump och där va man tvungen o ha rörtång(den pumpen har varit stilla i flera år)..

Och när man snurrar på den låter den ganska mkt,, ska den vara tyst eller ska det skorra lite om den?
pumpens märke är roto diesel och sitter på en peugeot 504

/Tobbe
Kostya
Bosch pumpar kan man iaf snurra för hand, jag har en Roto-diesel pump i garaget, kan kolla imorgon om den snurrar lätt. Skorrandet lät inte bra, låter det som att nåt är löst?
rabbit70warhammer
joo.. jag tycker också det verkar vara något fel..
min brorsa tog med sig den till sin skola, men när de satte ihop den lite fel.. :mad:..
men det skorrar ganska mkt.. så de måste vara något fel på pumpen tror jag,,
men den suger bra..men sen om den har bra tryck vet jag inte,, och provtrycka skulle kosta 3500 o de tänker jag inte lägga ut...

tack så mkt om du kollar:)
/Tobbe
Kostya
Pumpen som jag har går att vrida för hand på drevet. Den skorrar inte.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil