Bosch pumpar kan man iaf snurra för hand, jag har en Roto-diesel pump i garaget, kan kolla imorgon om den snurrar lätt. Skorrandet lät inte bra, låter det som att nåt är löst?
hejsan!
jag var ute o körde med epan i helgen, men nyrenoverad motor och det var första gången med den här motorn...
men när jag kört en kvart så la den bara av och var omöjlig att starta.. kan även tillägga att den var jäkligt trögstartad med när jag starta den första gången..
SÅ jag trodde det var något med dieseln,, så jag kollade,, jag fick upp diesel till spridarna, men jag trodde inte det var tillräckligt med tryck till spridarna så jag monterade bort pumpen.
Och nu har jag pumpen lös. ,men nu till frågan:
ska det gå att snurra dieselpumpen för hand? för jag kollade en annan pump och där va man tvungen o ha rörtång(den pumpen har varit stilla i flera år)..
Och när man snurrar på den låter den ganska mkt,, ska den vara tyst eller ska det skorra lite om den?
pumpens märke är roto diesel och sitter på en peugeot 504
/Tobbe
jag var ute o körde med epan i helgen, men nyrenoverad motor och det var första gången med den här motorn...
men när jag kört en kvart så la den bara av och var omöjlig att starta.. kan även tillägga att den var jäkligt trögstartad med när jag starta den första gången..
SÅ jag trodde det var något med dieseln,, så jag kollade,, jag fick upp diesel till spridarna, men jag trodde inte det var tillräckligt med tryck till spridarna så jag monterade bort pumpen.
Och nu har jag pumpen lös. ,men nu till frågan:
ska det gå att snurra dieselpumpen för hand? för jag kollade en annan pump och där va man tvungen o ha rörtång(den pumpen har varit stilla i flera år)..
Och när man snurrar på den låter den ganska mkt,, ska den vara tyst eller ska det skorra lite om den?
pumpens märke är roto diesel och sitter på en peugeot 504
/Tobbe