Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Diselpumpsproblem Nissan King Cab -00

Startad av Matte_82 · 2011-11-28 · 2 svar

Matte_82Trådstart
Min King cab ärsmodell 2000 med 16000mil på mätaren gick jätte bra på vägen till jobbet, sen skulle jag flytta bilen, slog till tändningen som vanligt och lät den glöda tills lampan slocknade, startmotorn klickade i och snurrade men den startade inte.
Gjorde åtskilliga försök utan resultat, har byt bränslefilter då jag trodde att det var tätt. Ingen skillnad.
Har konstaterat att jag har disel fram till pumpen men inte på andra sidan så att säga, och den tänder på startgas.
Kan någon ha en ide om vad detta kan vara??

Tacksam för svar!

Välmött Matte
boheme
Det verkar som pumpen skulle behöva kollas på och då troligen av en kompetent verkstad alternativt försöka få tag på en annan pump på skroten.

Mvh Janne
slirfeldt
Citerar ett bra svar du fick på nissanforumet i frågan i ämnet:

"Det kan bero på stöldskyddet (NATS). Lyser den lampan i instrumentet? Testa gärna med reservnyckel om du har.

Kolla även säkring nr 23 (10A)

Om du har returledning på filtret så kolla om det kommer bränsle där.

För att utesluta kamkedjebrott kan du kolla genom oljepåfyllningshålet om kamaxlarna rör sig vid startförsök."

Fler trådar i Hjälpforumet Bil