Hej och välkommen! Och hoppas du med finner på svar på dina funderingar. :-)
Att den tvekar vid gaspådrag, gäller detta med både kall som varm motor?
Men som alltid är att en bra servad motor en bra början som att tändstift, luft/bränslefilter osv är fräscha, men svårtstartad kan mycket väl bero på defekt termogivare (den för styrboxen), osäker dock var denna liksom dess styrbox sitter på denna motor men kring någon kylarslang/termostathus brukar det i regel iaf termogivarens placering vara och ofta ha minst två anslutna kablar.
Dess lambdasond sitter rätt bra placerat på dess avgasgrenrör och på bilden i det större hålet på sidan av grenröret:https://bilder.lagabasen.se/delar/1097/1097166616vy1.jpg , men är det bekräftat att det verkligen är fel på denna? Som annars är lätt kontrollerbar med en voltmätare för undvikande av onödigt byte av denna.
Med urtappning av kylvätskan finns det på denna troligt ingen avsedd urtappning utan det som gäller är att lossa nedre kylarslangs anslutning på kylaren för tömning av dess kylsystem och sedan luftning görds i regel enklast med varmkörning och kupéfläkten med full värme och hög fart på fläkt, brukar få bort all luft ur kylsystemet.
Att den tvekar vid gaspådrag, gäller detta med både kall som varm motor?
Men som alltid är att en bra servad motor en bra början som att tändstift, luft/bränslefilter osv är fräscha, men svårtstartad kan mycket väl bero på defekt termogivare (den för styrboxen), osäker dock var denna liksom dess styrbox sitter på denna motor men kring någon kylarslang/termostathus brukar det i regel iaf termogivarens placering vara och ofta ha minst två anslutna kablar.
Dess lambdasond sitter rätt bra placerat på dess avgasgrenrör och på bilden i det större hålet på sidan av grenröret:https://bilder.lagabasen.se/delar/1097/1097166616vy1.jpg , men är det bekräftat att det verkligen är fel på denna? Som annars är lätt kontrollerbar med en voltmätare för undvikande av onödigt byte av denna.
Med urtappning av kylvätskan finns det på denna troligt ingen avsedd urtappning utan det som gäller är att lossa nedre kylarslangs anslutning på kylaren för tömning av dess kylsystem och sedan luftning görds i regel enklast med varmkörning och kupéfläkten med full värme och hög fart på fläkt, brukar få bort all luft ur kylsystemet.