Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

dörrlås saab 9-5

Startad av holmger · 2009-07-21 · 2 svar

holmgerTrådstart
Varför fungerar fjärrkontrollen bara på tre lås vid stängnng tar ej på förardörren? Vid sällsynt sporadiska tillfällen så fungerar alla 4 dörrarna både att låsa och öppna för att i nästa stund bara gå på tre dörrar? Samma sak med låsknappen inne i bilen. Jag är förvirrad!!!!!
holmger
berit
Det finns två troliga orsaker.

1, Trasig låskista, innehåller mikrobrytare och motor, byttes en del sådana på både garanti och kampanj, pga undermålig kvalitet vill jag minnas...

2, Idogt användande av förardörren kan slita på kablaget mellan dörr och kaross, felande funktioner i dörren som följd.
gillholmen
Tack. Verkar som det är motorn till låset. Ska pröva hitta ett att byta med.
holmger

Fler trådar i Hjälpforumet Bil