Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

drar åt höger

Startad av carla · 2007-09-19 · 9 svar

carlaTrådstart
Min volvo 740 drar till höger framvagnsisntällning gjord,stötdämpare bytt nybesiktad u.a. var ska jag leta har även skiftat däck!
slirfeldt
Rätt/lika lufttryck i däcken?
ansam
Samma lufttryck ja!
slirfeldt
Var det en korrekt utförd framvagnsinställning, och med provkörning efter åt? Normalt så utförs framvagnsinställning just på grund av att bilen drar snett,, och inget obalans finns i däcken?
ansam
Hej! Har haft bilen inne på volvo där man konstaderde,anligannde broms,glapp i srtyrstag.Hur har man missat det på besiktningen ?:q
Andersai
Det låter som att dom inte har lyckats fått in framvagnen ordentligt! Den kan vara krokig i framvagnen men det skulle dom ha upptäckt när dom mätte upp den!
Ett annat vanligt fel är däcken men dom hade du ju skiftat. Tycker att du ska åka ner och kräva en ny mätning!
Lycka till!
ansam
@Peter H 24921 wrote:
Var det en korrekt utförd framvagnsinställning, och med provkörning efter åt? Normalt så utförs framvagnsinställning just på grund av att bilen drar snett,, och inget obalans finns i däcken?

Hej! Har haft bilen inne på volvo där man konstaderde,anligannde broms,glapp i srtyrstag.Hur har man missat det på besiktningen
ansam
@Gasfot 24932 wrote:
Det låter som att dom inte har lyckats fått in framvagnen ordentligt! Den kan vara krokig i framvagnen men det skulle dom ha upptäckt när dom mätte upp den!
Ett annat vanligt fel är däcken men dom hade du ju skiftat. Tycker att du ska åka ner och kräva en ny mätning!
Lycka till!

Hej! Har haft bilen inne på volvo där man konstaterade,anligannde broms,glapp i styrstag.Hur har man missat det på besiktningen+ 2500 fattigare!
slirfeldt
Jo med anliggande broms får man med den verkan att bilen drar snett,, ja det borde upptäckts vid bilprovningen i fall dom just då var anliggande, men styrstaget borde i vilket fall upptäckts. Tråkigt annars med så mycket slantar utlagda till synes i onödan,,
Gralq
Men lite åt höger skall det ju dra.. för att folk som somnar vid ratten skall hamna i diket o inte i den mötande trafiken.. sen det där glappet och den anliggande bromsen kan ju komma rätt fort speciellt när man har varit o rivit o meckat med bilen så kan det ju få andra delar att känna att det är deras tur..

Fler trådar i Hjälpforumet Bil