Du är säker på att det är just drivaxlarna som är dåliga? Även om detta fenomen är mycket vanligt fenomen på dessa bilar.
Det ska vara densamma drivaxlar iaf mellan bensinarna 1,4 1,6 1,8 till 2,0 motorerna av samma årsmodeller och sedan är det alltid en stor chansning att köpa bättre begagnade drivaxlar från skroten. Där man dels inte vet hur länge till dessa håller och till ofta hutlösa priset 1000:- styck! Bättre då att skaffa ett par nya fabriksrenoverade från tyska ebay(https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=ford+focus+Antriebswelle+1%2C6&_sacat=131090&Marke=Ford&_dmpt=DE_Autoteile&_odkw=ford+focus+Antriebswelle+1%2C6&_osacat=131090&_trksid=p3286.c0.m270.l1313) där får man alltså två nya drivaxlar för runt 1800:- plus lite frakt.
Det ska vara densamma drivaxlar iaf mellan bensinarna 1,4 1,6 1,8 till 2,0 motorerna av samma årsmodeller och sedan är det alltid en stor chansning att köpa bättre begagnade drivaxlar från skroten. Där man dels inte vet hur länge till dessa håller och till ofta hutlösa priset 1000:- styck! Bättre då att skaffa ett par nya fabriksrenoverade från tyska ebay(https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=ford+focus+Antriebswelle+1%2C6&_sacat=131090&Marke=Ford&_dmpt=DE_Autoteile&_odkw=ford+focus+Antriebswelle+1%2C6&_osacat=131090&_trksid=p3286.c0.m270.l1313) där får man alltså två nya drivaxlar för runt 1800:- plus lite frakt.