HHenkaTrådstart2003-09-13en drivknut har börjat bli dålig på min scorpio..är det nån som har bytt en sån? är det krångligt?
ska oxå byta min en knut , men de ska inte vara så svårt bara att det är sådana j***a torx skruvar och när dom är full med skit så slinter bitset lätt , det yttre knutens skruvar kan vara lite svår att få rent i
men det ska väl gå de med
johan
Använd en liten mejsel att rengöra spåren med, och slå ner bitset lite i spåret med hjälp av en hammare innan ni försöker lossa skruven.
Finns det tillgång till tryckluft och muttermaskin så använd den med fördel, det är mycket enklare än att krångla med spärrskaft och andra små verktyg samtidigt som man försöker hålla hjulet/drivaxeln stilla.
tack för tipsen...det gick relativt lätt att byta..ingen skruv satt särskilt hårt