Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Dum fråga ang luftfilter fiesta 1,3 -95

Startad av ekand · 2007-02-22 · 4 svar

ekandTrådstart
Hej

Min bil vill inte gå så bra när den är varm.

läste någon stans att biltemas luftfilter ibland är för täta.

Vågar jag köra hem ca 18 km utan luftfilter för att utröna om bilen går bättre när den är varm utan filter.??

Vad kan hända??

Fredrik
savanna
ja det kan du göra .... det är damm etc som sliter på motorn ,mest om du kör på dammiga grusvägar ofta och under en lång period
Glidde
Jag tror faktiskt inte heller att det är så farlig att åka två mil men filtret är ju där av en anledning..

Fredrik
savanna
jaa för dammigt väder....vägar etc...
sigge21
jodå, går att köra utan filter, körde utan filter( visserligen på min amazon) hela tiden och det gick bra...
Men nyare bilar är ju lite känsligare så man bör nog inte köra för länge!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil