Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

e30 316 bränslepump problem!

Startad av hasse25 · 2011-03-21 · 3 svar

hasse25Trådstart
verkar vara ganska vanligt på e30 316.... vilket tycker ni jag ska börja med... den i tanken eller den i motorrummet?

får inget surr av pumpen i tanken eller ger dessa pumpar ett tydligt surr som i vanliga fall?
boheme
Vad har du för bil och vilket är ditt problem. Jag gissar att du skriver om en BMW men det är bättre att veta.

Mvh Janne
slirfeldt
Jo detta lär i så fall vara just en BMW 316 av 82-94 årsmodell. Som iaf har en vanlig Bosch pump sittande under bilen och ser ut som så:https://bilder.lagabasen.se/delar/1051/105152011vy1.jpg så du kan börja kolla upp med att den surrar en kort stund efter varje gång tändningen slås på.
Men kolla över att dess säkring är hel att börja med.
kage
säkringen har jag kollat upp den är hel. Kan det vara relä och vart sitter den isf?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil