Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Elfel

Startad av Tobbe · 2004-01-12 · 3 svar

TobbeTrådstart
När jag sätter igång bakrutevärmaren så börjar batterilampan lysa svagt man hör att den tar mycket ström motorn går lite ner i varv.
Säkringen smälter, dock bara höljet medans smälttråden är hel. Till slut händer något med säkringen för värmaren stängs o går inte att sätta på förän jag bytt säkring. Har bränt en hel del säkringar nu och ingen har till synes gått av i smälttråden.
Och nej inte för stark säkring, det är 10A som det står både i handboken och haynes.:fraga
CarMan
Tobbe wrote:
När jag sätter igång bakrutevärmaren så börjar batterilampan lysa svagt man hör att den tar mycket ström motorn går lite ner i varv.
Säkringen smälter, dock bara höljet medans smälttråden är hel. Till slut händer något med säkringen för värmaren stängs o går inte att sätta på förän jag bytt säkring. Har bränt en hel del säkringar nu och ingen har till synes gått av i smälttråden.
Och nej inte för stark säkring, det är 10A som det står både i handboken och haynes.:fraga

Dålig kontakt ger hög värme
Tobbe
CarMan wrote:
Tobbe wrote:
När jag sätter igång bakrutevärmaren så börjar batterilampan lysa svagt man hör att den tar mycket ström motorn går lite ner i varv.
Säkringen smälter, dock bara höljet medans smälttråden är hel. Till slut händer något med säkringen för värmaren stängs o går inte att sätta på förän jag bytt säkring. Har bränt en hel del säkringar nu och ingen har till synes gått av i smälttråden.
Och nej inte för stark säkring, det är 10A som det står både i handboken och haynes.:fraga

Dålig kontakt ger hög värme

Jaha behöver den dåliga kontakten vara i säkringshållaren eller kan den vara var som?
Men samtidigt känns det som kortis iom att den drar en himla massa stöm när den går igång............
CarMan
Tobbe wrote:
CarMan wrote:
Tobbe wrote:
När jag sätter igång bakrutevärmaren så börjar batterilampan lysa svagt man hör att den tar mycket ström motorn går lite ner i varv.
Säkringen smälter, dock bara höljet medans smälttråden är hel. Till slut händer något med säkringen för värmaren stängs o går inte att sätta på förän jag bytt säkring. Har bränt en hel del säkringar nu och ingen har till synes gått av i smälttråden.
Och nej inte för stark säkring, det är 10A som det står både i handboken och haynes.:fraga

Dålig kontakt ger hög värme

Jaha behöver den dåliga kontakten vara i säkringshållaren eller kan den vara var som?
Men samtidigt känns det som kortis iom att den drar en himla massa stöm när den går igång............
Det blir varmt på exsakt samma ställe som det är dålig kontakt, men som du säger så låter det som nått annat

Hur många volt ger generatorn?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil