MmathsevaTrådstart2012-10-28Hej!
Jag har en 95:a Ford Escort med insprutare. När jag slår på tändningen fungerar allt elektriskt men när jag startar motorn så sjunker bensinmätaren till botten och motorn börjar gå ojämnt.
Var kan el felet vara?
Maths
Ja sådana och flertalet andra mer eller mindre skumma fenomen är väldigt vanligt förekommandepå just dessa modeller. Där det med ofta grundorsaken är kontaktproblem i den ökända säkringslådan.
Men går motorn konstant ojämt både kall som varm annars och på alla varvregister?
Rrobertoslittley31142012-10-29 · #Ja. Om jag tex skall blinka, så går motorn mycket sämre.
Ja där låter det klart som felet mycket väl kan relateras till säkringsboxen, som på dessa som sagt är mycket vanligt och i regel rör det sig om kallödningar.