Inte helt hundra men svaret finns om inget annat med stor säkerhet på detta mera märkesspecifika forum:https://chryslerforum.se/mopar/ Men annars låter det så här iaf som glappkontakt till jordfel kring/under instrumentpanelen, frågan är bara var.
Hej,
nån som har haft problem med instrument/tak belysningen på sin voyager?
Min beter sig så att när jag ska slå på instrumentbelysningen med "dimmer" ratten till vänster om instrumenteringen så börjar raden längst ner på instrumenbrädan att blinka. Den som visar vilken växel som är i och hur långt bilen gått.
Det finns ju 3 olika lägen tror jag på "dimmer" ratten och i ett läge så blinkar inte raden längst ner, men då lyser istället takbelysningen konstant.
Felet dök upp bara sådär utan vidare.
Nu kan jag inte ha någon instrumentbelysning på alls vilket skulle behövas nu i höstmörkret som kommer.
Tacksam för svar,
Mvh,
Olle72
nån som har haft problem med instrument/tak belysningen på sin voyager?
Min beter sig så att när jag ska slå på instrumentbelysningen med "dimmer" ratten till vänster om instrumenteringen så börjar raden längst ner på instrumenbrädan att blinka. Den som visar vilken växel som är i och hur långt bilen gått.
Det finns ju 3 olika lägen tror jag på "dimmer" ratten och i ett läge så blinkar inte raden längst ner, men då lyser istället takbelysningen konstant.
Felet dök upp bara sådär utan vidare.
Nu kan jag inte ha någon instrumentbelysning på alls vilket skulle behövas nu i höstmörkret som kommer.
Tacksam för svar,
Mvh,
Olle72