Hej allihopa,tänkte höra med nån som kan tänkas veta var felet ligger,har en golf 1991 där lysena,fläkten bara slocknar/stannar helt plötsligt under körning och tänds sen igen!Så håller den på . Vad kan det vara för fel?
Spontant bara sådär - glapp.
Vilken fläkt går inte?
Kupefläkt eller kylarfläkt?
Nu sviker minnet igen men VW kör med nått dom kallar X och det är ström som försinner när man vrider nyckel till start (när startmotorn går) och detta sköttes med ett relä tidigare men din modell har jag förträngt.
Kupefläkten slutar att fungera samt lysena,i ungefär 5-10 sek för att sen fungera som vanligt!
X kommer från början från startändkontakten som styr ett relä.
Gjorde en snabbkoll och det skall vara relä 18.
Och minns jag inte helt fel så är kabel för X svart-gul.
du menar att det är relät som spökar?
Glapp i kontakter eller relä vid elcentralen. Knappast jordfel då felet i så fall skulle visa sig mer konstant.
Kan ju vara relät och det kan ju vara glapp i starttändkontakten.
Enkel felsökning kan ju vara att vicka lite på startnyckel.
Annars ner med rattkåpan eller kolla relät. Rör på sakerna eller knacka.
Har haft en vw med samma fel som din kärra. Där var det ett relä.
tack för tipsen,hem o kolla!:)