Jo dessa modeller (även för att påstås vara fordvän,,) har genom åren haft en rad olika problem främst gällande just elektroniken som i många fall även kan vara svårlösta av märksesverkstan.
Men med fjärrlåset kan det vara så enkelt att dess batteri är i behov av byte till att det kan röra sig om glappkontakt i dosan och är det samma fenomen oavsett nyckel om flera finns?
- varningsblinkersen vet jag flera fall där det varit fel på själva tryck kontakten till varningsblinkersen speciellt då den vanliga blinkersen fungerar som den ska.
- Gällande innerlampan kan det vara så enkelt att den gått sönder som man där kan pilla loss den gamla och se om denna är trasig för byte till ny.
- Med motorlampan som tänds under färd brukar normalt innebära att fel föreligger i motorns styrelektronik och brukar med kombineras med denna (!) lampa för andra fel. Så där vore det bästa att ta ut eventuell felkod och för detta kan man med fördel anlita en mindre verkstad. Möjligen kan man nolla delar av minnet till styrdatorn genom att lägga av minuspolen på batteriet som i vissa fall kan "laga" diverse elektriska fel.
- Hur menar du med att trippmätaren återställt sig den som annars är manuellt återställbar, eller är det den vanliga kilometerräknaren som visar bilen total körsträcka som återställts sig?
Men med fjärrlåset kan det vara så enkelt att dess batteri är i behov av byte till att det kan röra sig om glappkontakt i dosan och är det samma fenomen oavsett nyckel om flera finns?
- varningsblinkersen vet jag flera fall där det varit fel på själva tryck kontakten till varningsblinkersen speciellt då den vanliga blinkersen fungerar som den ska.
- Gällande innerlampan kan det vara så enkelt att den gått sönder som man där kan pilla loss den gamla och se om denna är trasig för byte till ny.
- Med motorlampan som tänds under färd brukar normalt innebära att fel föreligger i motorns styrelektronik och brukar med kombineras med denna (!) lampa för andra fel. Så där vore det bästa att ta ut eventuell felkod och för detta kan man med fördel anlita en mindre verkstad. Möjligen kan man nolla delar av minnet till styrdatorn genom att lägga av minuspolen på batteriet som i vissa fall kan "laga" diverse elektriska fel.
- Hur menar du med att trippmätaren återställt sig den som annars är manuellt återställbar, eller är det den vanliga kilometerräknaren som visar bilen total körsträcka som återställts sig?