Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Elfel i Opel Agila! Hjälp!

Startad av Cosmo · 2008-04-03 · 4 svar

CosmoTrådstart
Hej!

Jag har en Opel Agila 01. Senaste tiden efter en stunds körning så om bilen går ner på tomgång så släcks all belysning i bilen men motorn går som vanligt och stereon också men ALL belysning är släckt. Så fort jag börjar gasa lite så tänds allt igen men släcks så fort jag släpper ner gasen och varvräknaren går ner till tomgång. Om jag däremot vrider på lampvredet och tänder belysningen på detta sätt så undviker jag detta märkliga fel. Vad kan vara felet? Har varit inne på verkstad med den men dom hittade ingenting! Någon som har någon idé eller tanke som kan hjälpa mig?? Ska flytta snart och vill kunna sälja bilen!
mikael shabani
Kolla så att du har ordentlig jord till bilen.Hade en omega med samma fel och det var jordflätan som nästan var av.
Johansson
låter som dålig generator eller fel på halvljus autoatiken!
audi 100
Var hittar jag jordflätan? Generator låter illa...
Johansson
jord flätan kan sitta lite var som helt kolla vid v-lådan! Det är vanligt på nya bilar att dom beter sig som din när generatorn är dålig för när man kör på tomgång så klarar inte generatorn av att ladda 14 volt och då stänger "datorn" i bilen av massa onödiga funktioner kan också vara vissa grejer typ halvljuset tror att bilen är avstäng p ga den låga spänningen på ca 12 istället för laddspäningen på 13,8-14;2. ett tips är ju att få lyset att slockna och då mäta på batteriet vad du har för spänning!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil