Kolla så att du har ordentlig jord till bilen.Hade en omega med samma fel och det var jordflätan som nästan var av.
Hej!
Jag har en Opel Agila 01. Senaste tiden efter en stunds körning så om bilen går ner på tomgång så släcks all belysning i bilen men motorn går som vanligt och stereon också men ALL belysning är släckt. Så fort jag börjar gasa lite så tänds allt igen men släcks så fort jag släpper ner gasen och varvräknaren går ner till tomgång. Om jag däremot vrider på lampvredet och tänder belysningen på detta sätt så undviker jag detta märkliga fel. Vad kan vara felet? Har varit inne på verkstad med den men dom hittade ingenting! Någon som har någon idé eller tanke som kan hjälpa mig?? Ska flytta snart och vill kunna sälja bilen!
Jag har en Opel Agila 01. Senaste tiden efter en stunds körning så om bilen går ner på tomgång så släcks all belysning i bilen men motorn går som vanligt och stereon också men ALL belysning är släckt. Så fort jag börjar gasa lite så tänds allt igen men släcks så fort jag släpper ner gasen och varvräknaren går ner till tomgång. Om jag däremot vrider på lampvredet och tänder belysningen på detta sätt så undviker jag detta märkliga fel. Vad kan vara felet? Har varit inne på verkstad med den men dom hittade ingenting! Någon som har någon idé eller tanke som kan hjälpa mig?? Ska flytta snart och vill kunna sälja bilen!