AanderslindersTrådstart2008-10-11Bilen har inget p ljus eller instumentbelysning, men vrider jag nyckeln till "nästan" tändläge tänds både p ljus o intrument belysning vad göra?
Hur menar du. Om du vrider nyckeln till "nästan" tändningsläge så tänds det, Det är ju bra, för det ska inte lysa när allt är avstängt
Jag tror du har på tändningen 0 1 2 Start. När fungerar vad?
ja precis måste du vrida nyckeln så den står mellan 2 & start för att det ska lysa !?
isåfall låter det som att du har fel på den runda klumpen däri plast där elkablarna kommer ut från tänningslåset. denna klump innehåller (vet nu inte om den går att plocka isär eftersom du beskriver ett fel som kan röra ett fel altifrån årsm 1975-2001) en fjäder som ska spännas. alt ska klumpen bytas. Klumpen sitter bakom själva tänningslåset
Ttorvald20082008-10-12 · #@oollaa 37180 wrote:ja precis måste du vrida nyckeln så den står mellan 2 & start för att det ska lysa !?
isåfall låter det som att du har fel på den runda klumpen däri plast där elkablarna kommer ut från tänningslåset. denna klump innehåller (vet nu inte om den går att plocka isär eftersom du beskriver ett fel som kan röra ett fel altifrån årsm 1975-2001) en fjäder som ska spännas. alt ska klumpen bytas. Klumpen sitter bakom själva tänningslåset
Hej! Har bytt klumpen men får bara p-ljus o intrumentbelysning just innan startmotorn går in ,p- ljuset ska ju fungera i alla lägen.
Ttorvald20082008-10-12 · #@Jimpiz 37175 wrote:Hur menar du. Om du vrider nyckeln till "nästan" tändningsläge så tänds det, Det är ju bra, för det ska inte lysa när allt är avstängt
Jag tror du har på tändningen 0 1 2 Start. När fungerar vad?
Hej! Just innan startmotorn går in har jag både instrumentbelysning o parkeringsljus, när bilen startar får jag ingen funktion alls.
@anderslinders 37196 wrote:Hej! Just innan startmotorn går in har jag både instrumentbelysning o parkeringsljus, när bilen startar får jag ingen funktion alls.
Så du får heller ingen instrumentbelysning om du vrider på halvljuset manuellt?
Ttorvald20082008-10-12 · #@Jimpiz 37200 wrote:Så du får heller ingen instrumentbelysning om du vrider på halvljuset manuellt?
Nej, har kollat säkringar osv.
det finns ett relä (beror ju på årsmodell iofs men den är ju hemlig) som hanterar tänningslåset det kan vara detta som är kass MEN det låter inte riktigt så eftersom det tycks funka i ett läge3 där mittimellan...