Hej! Jag har en SEAT Alhambra från 98 och har problem med elen. Det startade med att höger halvljus inte funkade och jag bytte lampa vilket inte hjälpte. Sen hittade jag en trasig säkring för höger halvljus. Säkringen gick direkt vid påslag av el. Efter ytterligare koll så visade det sig att halvljusautomatiken inte fungerar, har ej kollat relä. Kunde köra bilen som vanligt ett tag men sedan började det klicka i reläboxen nere till vänster och varvräknaren började hacka med följande motorstopp. Bilen startade vid vidare försök men stannade efter en kort tid. Startade efter försök och lyckades hacka mig hem. Belysningen försvinner vid stopp. Känt elfel?
MVH M
MVH M