såg på ett annat forum när stereon inte funkar och klockan/trippen nollas så brukar säkring 5 i motorrumet vara trasig så kolla den.
Jag har fått en massa strul med min volvo V40 1,8 från 2000. Själv är jag helt nollställd när det gäller bilar och allt som har med det att göra. Jag listar upp vad det är för fel på den så kanske någon känner igen vad det kan vara:
1. Innerbelysningen fungerar inte
2. Centrallåset fungerar inte, varken genom fjärrkontrollen (?) eller om jag låser med nyckeln.
3. Förut lyste lampan som indikerar att en dörr är öppen, nu har den slutat lysa (även om en dörr faktiskt är öppen)
4. Varenda gång jag startar bilen har allting nollställts: klocka och mätare
5. Bilstereon fungerar inte
Jag har provat att byta ett par säkringar, utan någon förbättring. Däremot har den där grejen som man fäller ner när man får solen i ögonen lossnat på ena sidan. Jag såg då att det sitter några sladdar där bakom. Kan det ha något med saken att göra?
Vore så himla tacksam om någon kunde ge något tips på vad jag kan prova för att fixa bilen. Har haft den på service ganska nyligen, så det vore skönt om man slipper lämna in den igen.
1. Innerbelysningen fungerar inte
2. Centrallåset fungerar inte, varken genom fjärrkontrollen (?) eller om jag låser med nyckeln.
3. Förut lyste lampan som indikerar att en dörr är öppen, nu har den slutat lysa (även om en dörr faktiskt är öppen)
4. Varenda gång jag startar bilen har allting nollställts: klocka och mätare
5. Bilstereon fungerar inte
Jag har provat att byta ett par säkringar, utan någon förbättring. Däremot har den där grejen som man fäller ner när man får solen i ögonen lossnat på ena sidan. Jag såg då att det sitter några sladdar där bakom. Kan det ha något med saken att göra?
Vore så himla tacksam om någon kunde ge något tips på vad jag kan prova för att fixa bilen. Har haft den på service ganska nyligen, så det vore skönt om man slipper lämna in den igen.