Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Elfel Volvo V40

Startad av rollet · 2008-10-17 · 5 svar

rolletTrådstart
Har problem med en V40 2,0 -98 blinkers har slutat att fungera, men det är konstigt fäller man blinkersspaken slocknar instrumentpanel inklusive tankmätare, finns det någon som har tips var man skall börja leta fel.
lenaola
nånstans är det glapp.. dock inte mera glapp än att strömmen till instrumentpanel osv kan komma igenom. men när amperen ökar så mycket att det ska komma igenom nog med ström till blinkersen är glappet förstort och allt slocknar.

Skulle börja med å kolla säkringsboxen leta efter säkringar som har bäntt fötterna. Sedan skulle jag leta på säkringsboxens baksida där kontakterna går in dra ut dom en å en och leta efter ngn som ser ut att ha bränt. I glappet utvecklas det nämligen även värme
zidijan
Samma fel om du sätter på varningsblinkers:q
Natty
Detta felet uppkommit på grannens bil samma modell, o volvoverkstaden ska byta spaken.

Enligt vekstadskillen är detta ingen nyhet, o han sa bara att den ska bytas...kortis i den.

Är själv skeptisk när jag felsökte, men märkesverkstaden borde veta sin sak:)
asaf
@dejenicke 37460 wrote:
Samma fel om du sätter på varningsblinkers:q


Varningsblinkers fungerar utan problem, lutar väl åt att det är blinkersspaken som falerar skall fixa en sådan på skroten imorgon så får man iallafall prova.
På tal om skrot hur ända in i glödheta kan man ta 1500:- för en srålkastare som är begagnad när t,ex. Mekonomen tar 1755:- och Biltema tar 1199:- för likadana nya, de har iallafall betalat ett betydligt högre inpris än skroten.
asaf
@rollet 37496 wrote:
Varningsblinkers fungerar utan problem, lutar väl åt att det är blinkersspaken som falerar skall fixa en sådan på skroten imorgon så får man iallafall prova.
På tal om skrot hur ända in i glödheta kan man ta 1500:- för en srålkastare som är begagnad när t,ex. Mekonomen tar 1755:- och Biltema tar 1199:- för likadana nya, de har iallafall betalat ett betydligt högre inpris än skroten.


Jag har nu bytt blinkersspak och relä men felet kvarstår. Finns det någon som kan förstå vad det är för fel,
alltså blinkers fungerar ej, men när jag fäller spaken så slocknar instrumentbelysningen, slår av tändningen och sedan på igen så fungerar instrumentbelysningen varningsblinkers fungerar dock.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil