Cce starTrådstart2010-07-14Hej! Har nyligen köpt en riktigt fin Merca. MEN: säkringen till höger parkeringsljus/skyltbelysn./instr.-belysn. samt summer till "lysetpåslagetochnyckelnurtagen"-varningen bränner hela tiden! Jag HAR sett instr.belysn. fungera! Strax före vänstra gångjärnet till bakluckan har man lött på kablar och kladdat ordentligt-detta är åtgärdat medelst ny kabeldragning. Bak stereon liksom mellan +kablarna till skyltbelysn. har man använt sig av Scotch-lock ( "Strömtjuvar")... Hur i hela världen ska jag felsöka detta?? Tacksam för svar!!!
Mvh. Tony Karlsson
Jag kan tänka mig dina svårigheter men tyvärr är nog enda svaret att mödosamt och noggrant gå igenom kretsen ifråga.
Mvh Janne
Det går fram TVÅ pluskablar till stereon jag bytte. Den ena förklädd till minuskabel då lyset inte e på... BORDE jag tänkt på när jag bytte stereo :o
Kopplade den till jord då jag fick för mig det var till motorantennen :OO