SSmulanTrådstart2003-09-23Har nån koll på vad som gör att elfönsterhissarna beter sig konstigt.
Var sitter eventuell styrbox ?
Eller är det trådbrott/glapp i kabeln vid dörren ?
Har själv en Galaxy -96:a diesel.
Kolla så att det inte har gått in vatten i lådan/ baljan under förarsätet.
Det var ett vanligt problem för några år sedan. Har bilen så kallad global stängning?
Under förarsätet sitter en box och där är torrt och fint.
Man kan stänga/öppna fönstren med dörrnyckel.
Från högersidan kan man köra både upp och ner men från vänster går det inte. Höger fönster kan köras ner (men inte upp !) från vänster sida ...
Åk till FORD och be dom kolla upp bilen.