Utan att känna till just denna konstruktion kan man förstå att verkstaden inte tar på sig felsöka och förmodligen rätt enkelt reparera detta utan hellre byter hela stolen.
Men rent spontant torde det gå att demontera dess panel och i värsta fall hela stolen för bättre åtkomst och kika vad felet verkar vara, om det kan vara så enkelt att en kabel inte sitter där den ska. Eller att något kärvar, men kika om du inte redan gjort det på det mer modell specifika forum:https://forum.saabturboclub.com/index.php hittar du annars svaret du söker. :-)
Men rent spontant torde det gå att demontera dess panel och i värsta fall hela stolen för bättre åtkomst och kika vad felet verkar vara, om det kan vara så enkelt att en kabel inte sitter där den ska. Eller att något kärvar, men kika om du inte redan gjort det på det mer modell specifika forum:https://forum.saabturboclub.com/index.php hittar du annars svaret du söker. :-)