Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

En liten dum fråga!

Startad av JockeNydahl · 2006-11-17 · 5 svar

JockeNydahlTrådstart
Jag har en gammal j*la Saab 9000i som jag tänkte knöla ner en turbo i! Så nu kommer den dumma frågan: Hur jävla krångligt är det? Man måste väl byta alla styrdon å prylar? Men måste man byta allt när besiktning kommer? Eller behöver man bara "plocka" bort turbon så inte dom fattar nåt?
Tacksam för hjälp så man slipper skita ner sig i onödan!;-)
wicke
Eftersom laban finns med turbo så tror jag inte det är några problem att bes med turbo, dock ej säker.
Andre
@V6 Power 17353 wrote:
Eftersom laban finns med turbo så tror jag inte det är några problem att bes med turbo, dock ej säker.



Joo.. men eftersom det inte sitter en kanelbulle där original,så kanske dom klagar!
savanna
så när du fixat allt by the book så får du lämna in den till saab och så får de gå igenom den så att allt är orginaldelar så kan de skriva ut ett intyg till dej den operationen kan kosta allt från 2-5000:- men prata med SAAB först
sen tillkommer registreringsbesiktning och den kostar 500-1000:-
wicke
Annars gör du som de flesta där ute, tar bort turbon när bes nalkas o sen på med den igen efter. kanske inte smidigast men bra mycket biligare
savanna
lättast är nog ändå att köpa en annan gammal saab 9000 med turbospis i ..

Fler trådar i Hjälpforumet Bil