Jjag567Trådstart2005-12-12Berätta lite om era erfarenheter med kuhmo som vinterdäck. Och vad har ni haft före eller efter.
Kör nu andra året med Kumho men är inte riktigt nöjd.
Mina klagomål kommer efter att jag hört vad andra har för erfarenheter.
Tack!
Dubbat eller odubbat?
Kan dock inte uttala mig om Kuhmo då jag bara kört Michelin med bra erfarenheter.
Dubbade däck. Tänkte jag på i första hand.
KKrister Lindholm2005-12-12 · #Man får väl lite som man betalar för antar jag.
Kumho är ju inget däck som skall jämföras med de dyrare konkurrenterna, ex Michelin & Pirelli, etc.
Jag har nya Pirelli Carving, om de är bra eller inte kan jag inte säga.. Måste ju jämföra med andra alternativ på samma bil först & det är ju nått som inte ens är intressant. Att ett däck är bättre än det andra är nog mycket svårt att konstatera & sen även bevisa, såvida man inte testat en driva olika på en & samma bil. :)
De dubbfria Michelin jag haft under åren har haft bra grepp under många år ( 5-6 )
De vinterdäck jag själv betalar blir dubbfria Michelin, annars blir det det som följer med bilar jag köper...
Jag åkte på Kumho för några år sedan och det var ingen rolig upplevelse.
Carving som nämndes ovan har väl kommit väldigt dåligt till i tester 2 år i rad om jag inte minns fel, fast det kanske jag gör...
Jag hade en gång KUHMO, visserligen sommardäck, fram på min bil - Opel Kadett E (-86). De höll ca 1000 mil sen var de slut. Så jag har dålig erfarenhet av detta märke. Eller hade jag bara otur med mina däck???
Ronald Jakobsson wrote:
Jag hade en gång KUHMO, visserligen sommardäck, fram på min bil - Opel Kadett E (-86). De höll ca 1000 mil sen var de slut. Så jag har dålig erfarenhet av detta märke. Eller hade jag bara otur med mina däck???
Låter osannolikt lite med endast 1000 mil.
Är du 100 på att dina hjulinställningar var korrekta? Eller hade du en tuff körstil?
Bytte däck till ett annat fabrikat, minns inte vilket, det är ju snart 20 år sen, och dessa däck höll ca 40 000km. Utan någon ändring eller kontroll av hjulinställning...
@jag567 11259 wrote:Dubbade däck. Tänkte jag på i första hand.
Jag har kört på kumho dubbade vinter i 3 säsonger och dom har varit riktigt bra. Självklart så är ju "bettet" inte det samma längre så därför köper jag nya i år (Kumho)