i värsta fall kan det vara någon spridare som gett upp och datorn kompenserar i överflöd..
det du kan göra är att mäta lambdan den ska pendla hela tiden när den fått arbetstemp, du kopplar in en multimeter mellan lambdan och sin kontakt, ställer sedan in den på ohm.. så mäter du motståndet där, som sagt det ska pendla hela tiden då den nått arbetstemp och är redo för closed loop..
står den helt stilla även efter 10 min så är den troligvis död lambdan..
kan även vara som sagt en spridare som är dålig och när den blir varm så ger datorn mera soppa och kan den inte hålla helt tätt så kommer det för mycke soppa i den...
det du kan göra är att mäta lambdan den ska pendla hela tiden när den fått arbetstemp, du kopplar in en multimeter mellan lambdan och sin kontakt, ställer sedan in den på ohm.. så mäter du motståndet där, som sagt det ska pendla hela tiden då den nått arbetstemp och är redo för closed loop..
står den helt stilla även efter 10 min så är den troligvis död lambdan..
kan även vara som sagt en spridare som är dålig och när den blir varm så ger datorn mera soppa och kan den inte hålla helt tätt så kommer det för mycke soppa i den...