Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Escort 1,6 VIP -88 Går dåligt då den blivit varm.

Startad av Wempa · 2007-11-10 · 2 svar

WempaTrådstart
Hej!

Har problem med att min Escort går illa och blöddrar när den blir varm. Får troligen för mycket. Någon som har något tips på vad det kan vara?

Någon som vet om varmkörningsregulatorn brukar strula på dessa eller om det kan vara lamdasonden?

Vore tacksam för svar!

/Mvh Johnny
Brodera
i värsta fall kan det vara någon spridare som gett upp och datorn kompenserar i överflöd..
det du kan göra är att mäta lambdan den ska pendla hela tiden när den fått arbetstemp, du kopplar in en multimeter mellan lambdan och sin kontakt, ställer sedan in den på ohm.. så mäter du motståndet där, som sagt det ska pendla hela tiden då den nått arbetstemp och är redo för closed loop..

står den helt stilla även efter 10 min så är den troligvis död lambdan..

kan även vara som sagt en spridare som är dålig och när den blir varm så ger datorn mera soppa och kan den inte hålla helt tätt så kommer det för mycke soppa i den...
Robban69
Ok. Kan ju kolla lambdan och se vad den ger för värden. Är ju det att det sitter K-Jetronic på den så det är väl inte mer än varmkörningsregulatorn och lambdan som kan spöka eller?

Har inte så stor koll på mekaniska instprutningar :l

Men det sitter tydligen någon bimetall i regulatorn, kan det inte va den som blivit dålig så den ger för mycket hela tiden?
Den går bra då den är kall.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil