Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

escort 92 lägger bara av???

Startad av ida · 2007-01-16 · 4 svar

idaTrådstart
var inne för ett tag sedan ang min escort 92a den statar går ett tag sedan lägger den av och vrider jag på nycken så statar den igen ??har bytt tändplattan men det var inger fel har kolla lite på säkrings dosan och där var det lite agg på 2 av reläna har kopplat bort relädosan och kollat sen när jag satt tillbaka den så har jag ström men ej tänning vad ska jag göra??`??
slirfeldt
Lite svårt att ställa diagnos på detta,, men hur länge går den efter att den startar bra? Ingen hackande gång? Vad är det för motor?

Kan vara just säkringsdosan som är defekt och som är tämligen vanlig att man får byta, är inte säker på anledningen bara, kan vara dessa symtom du har.
Men helt klart har du ett problem där, sitter med en rephandbok för denna bil som skall närstuderas närmare, har ju själv en escort 1,8 -92,,,
smile-malmo
jag ska till skroten i mån ons jag hör av mig före 14,00 så får vi hoppas på det bästa.?
smile-malmo
:e @ida 18795 wrote:
var inne för ett tag sedan ang min escort 92a den statar går ett tag sedan lägger den av och vrider jag på nycken så statar den igen ??har bytt tändplattan men det var inger fel har kolla lite på säkrings dosan och där var det lite agg på 2 av reläna har kopplat bort relädosan och kollat sen när jag satt tillbaka den så har jag ström men ej tänning vad ska jag göra??`??

JIPPI
steko
Hej!
Vad fick du betala för säkringsdosan?
Var det svårt att byta?
Jag har också problem med bensinpump och andra elfel.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil