OOpel Astra 1.6Trådstart2010-01-05ju ett problem till ja ahr en ford escort combi 97 spolarpumpen funkar ej.. låter kanske inte så svårt men jag blev lite fundersam när inte ens intevallallen på torkarna går och säkringen hel vad kan vara fel. el kan de vara så att intervallerna går på pumpen på denna bil???
Splittade din andra tråd då det är olika bilar/frågor.
Admin
Jo är ju lätt att det blir väldigt grötigt annars med annat ämne i en och samma tråd,,
Ja som klassisk är med dessa bilar är att dess säkringsbox har en "viss" benägenhet att uppvisa dom mest olika elsymtomen då dessa väl bestämt sig för det,,, men iaf så har spolning och samtliga torkare avsäkrade av samma säkring (F24) och har du tillgång till en vanlig voltmätare eller en provlampa så kika om/att det verkligen finns ström vid den säkringen med tändningen påslagen.
Men du har ingen funktion alls på något torkarläge alls, varken bak eller fram? och varken spolning fram eller bak? Sitter med dess reparationshandbok framför mig och ha rätt god bild över dess kopplingschema. :-)
jo nu ska vi se den funkar bak gör den men inte spolningen men torkaren går iaf. å fram så kolla ja f24 igår den var hel men ej mätt upp den . men ibland när jag trycker på den så blinkar de i ljustet me ha ha men de e ju ford escort
@Peter H 52280 wrote:Jo är ju lätt att det blir väldigt grötigt annars med annat ämne i en och samma tråd,,
Ja som klassisk är med dessa bilar är att dess säkringsbox har en "viss" benägenhet att uppvisa dom mest olika elsymtomen då dessa väl bestämt sig för det,,, men iaf så har spolning och samtliga torkare avsäkrade av samma säkring (F24) och har du tillgång till en vanlig voltmätare eller en provlampa så kika om/att det verkligen finns ström vid den säkringen med tändningen påslagen.
Men du har ingen funktion alls på något torkarläge alls, varken bak eller fram? och varken spolning fram eller bak? Sitter med dess reparationshandbok framför mig och ha rätt god bild över dess kopplingschema. :-)
själva trorkarna funkar på alla steg men inte intervallen på spolarna
@Opel Astra 1.6 52284 wrote:jo nu ska vi se den funkar bak gör den men inte spolningen men torkaren går iaf. å fram så kolla ja f24 igår den var hel men ej mätt upp den . men ibland när jag trycker på den så blinkar de i ljustet me ha ha men de e ju ford escort
Att inte spolningen fungerar kan bero på att den pumpen är trasig och det finns bara en där den körs växelvis beroende på om det skall spolas fram eller bak,,, men alla torkarna fungerar utom då på dess intervalllägen?
I så fall kan det vara dess intervall relä som gett upp eller mer troligt kallödning vid dess anslutningar, där dessa komponenter som "vanligt" inrymms i den ofta strulande säkringsboxen.