Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Extraljus Passat -03

Startad av Oerten · 2006-08-25 · 2 svar

OertenTrådstart
Undrar ifall det är någon som vet vilken kabel man kan sno ström ifrån när man skall koppla in styrkontakten på ett relä till extraljus på en Passat -03.

Lite trångt nere vid lyserna att mäta spänningar. Sedan så är det lite bökigt att få upp locket till reläboxen. Antar att man måste skruva lös vindrutetorkarna och kåpan under för att komma åt boxen ordentligt.
hexaman
Kan du inte bara ta från höger helljus-säkringen f18 eller vänster helljus f19?
antepop
Jag har fått ett svar ifrån en VW verkstad att man kan sno ström ifrån kontakt nummer 1 i kontaktdonet på vänster lykta. Kabel skall vara vit med en svart rand.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil