MMickeGolfTrådstart2002-12-13Har en Golf II -86 Diesel.
Har problem med att få upp värmen på motorn, mätaren står i botten. dock vet jag att den fungerar ( rör på sig ibland ).
vet inte vad jag ska göra, tror inte det finns någon termostat på de modellerna.
Vad ska jag göra? det är inte bara nu på vintern jag har det problemet, utan även på sommrarna.
CChrister Gustafson2002-12-13 · #Hej!
Det måste väl finnas termostat.
Prova att sätt en pappskiva framför en del av kylaren.
Christer
PS: Rullgardin var faktiskt en bra sak på bilarna förr!
Kolla så det inte är smuts eller annat där kabeln är ansluten till tempgivaren på motorn. Om det är dålig kontakt där kan mätaren vandra eller stå still i ändläget. Är du säker på att motorn har fel temperatur och att det inte är bara mätaren som visar fel? Är det inte mätaren måste det nog vara termostaten som inte stänger.
KKrister Lindholm2002-12-13 · #Fritt saxat från mekonomen:
Quote:
Termostat inkl. packning 17-4264.87 155:-
Termostat finns alltså i en Golf D, iväg o köp!
byt ut termostaten och spola rent systemet med vatten slangen även genom värmesystemet .
johan