Jag har för inte så länge sedan köpt en Mazda 2 och nu till vintern köpte jag nya vinterdäck på alufälg från en onlinebutik.
Fick dem monterade på bilen men jag fick problem när jag skulle efterdra muttrarna. Jag har detta fälgkors: https://www.jula.se/stallbart-falgkors-619007 med tunnare gods för att komma åt muttrarna men jag kommer inte nog långt in. När jag ska efterdra muttrarna så gick några bra innan jag halkade av en mutter och kollar jag inne i fälgkorset så är det slitet 2-3 mm på insidan. Alltså jag får bara 2-3 mm kontaktyta mellan fälgkors och mutter, det är väldigt lite när man gör det manuellt.
Är det någon som har tips på hur jag löser detta problem? Alltså jag måste komma längre in på muttern med fälgkorset men varken mekonomen eller jula hade någon lösning på detta när jag frågat dem.
Fick dem monterade på bilen men jag fick problem när jag skulle efterdra muttrarna. Jag har detta fälgkors: https://www.jula.se/stallbart-falgkors-619007 med tunnare gods för att komma åt muttrarna men jag kommer inte nog långt in. När jag ska efterdra muttrarna så gick några bra innan jag halkade av en mutter och kollar jag inne i fälgkorset så är det slitet 2-3 mm på insidan. Alltså jag får bara 2-3 mm kontaktyta mellan fälgkors och mutter, det är väldigt lite när man gör det manuellt.
Är det någon som har tips på hur jag löser detta problem? Alltså jag måste komma längre in på muttern med fälgkorset men varken mekonomen eller jula hade någon lösning på detta när jag frågat dem.