SstefanangelTrådstart2009-10-31Hej!
Kan någon hjälpa mig?
Jag ska snart besikta bilen och behöver få igång mitt bakljus, det högra. Jag har bytt lampa och även försök kolla om det är någon säkring som gått. Jag får det inte att fungera.
Det finns ingen säkring som är just för bakljus vänster.
Har någon haft liknande problem?
Årsmodell 2003
/Stefan
Ppa_holgersson2009-10-31 · #Prova och skrapa med en mejsel eller sandpapper på stället där lampan går in.
Brukar rosta ibland så att strömmen inte leds bra.
Du får kolla upp säkringarna igen, bakljuset delar säkert säkring med något annat.
Ja normalt är dessa lampor avsäkrade sidovis, så om höger parkeringsljus fram fungerar ligger felet troligt i dålig kontakt baktill och sedan med en provlampa se var det finns ström ut till dess bakljus.