2. servomotorn dvs låskistan i passaerar dörren e kass köp ny på bildelsbasen.se
Fick tag i en volvo s70 (1999) nyligen och jag är ny med bilar aldrig haft intresset men nu så har jag börjat pilla och finner viss ro i det..
Så problem 1: Som tillägsutrustning till S70 så finns det färddator, och i min bil så finn reglaget där man kan välja mellan de olika värdena, dock så när man vrider på vredet för att byta värde som syns så ändras ingenting och där det borde ändras så visas yttertemperaturen. Så det jag undrar är om det kan vara så att den inte är inkopplad? vilket verkar konstigt eftersom vredet finns men vad kan vara fel vet inte riktigt var jag ska börja på detta problem?
Problem 2: Det är centrallås på bilen. Och när man låser så fugnerar det bra samtliga utrymmen låses, däremot när man låser upp så öppnas inte passagerar dörren medans alla andra dörrar öppnas. Återigen vad skulle kunna vara fel?
// Stefan Larsson ny bilägare
Så problem 1: Som tillägsutrustning till S70 så finns det färddator, och i min bil så finn reglaget där man kan välja mellan de olika värdena, dock så när man vrider på vredet för att byta värde som syns så ändras ingenting och där det borde ändras så visas yttertemperaturen. Så det jag undrar är om det kan vara så att den inte är inkopplad? vilket verkar konstigt eftersom vredet finns men vad kan vara fel vet inte riktigt var jag ska börja på detta problem?
Problem 2: Det är centrallås på bilen. Och när man låser så fugnerar det bra samtliga utrymmen låses, däremot när man låser upp så öppnas inte passagerar dörren medans alla andra dörrar öppnas. Återigen vad skulle kunna vara fel?
// Stefan Larsson ny bilägare