Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Farthållare Mondeo

Startad av andreas 202 · 2007-12-20 · 3 svar

andreas 202Trådstart
Hur svårt är det att eftermontera en farthållare?...min bil är en Ford mondeo 98:a med 2.0 motorn och manuella lådan..den har det mesta i utrustningsväg förutom farthållare typ....



MVH Andreas
slirfeldt
Måste börja med att säga denna finnes är guld värd och används ofta i egna mondeon,,, frågan är hur smidigt det är att efterkonvertera en sådan bara, för det är ganska komplex med olika givare även om mycket kan vara fördraget.

Ratten blir iaf en ny (med styrknapparna för den) och dess manöverenhet som sitter under luftfiltret som även är kopplad till gasvajern, men visst borde det gå hade själv planer på att efter utrusta egna bilen med antispinn men har inte kommit så långt än mer än att montera knappen inne i bilen och dit var det iaf fördraget för det,,

Men skaffa gärna rephandboken för modellen så står det tämligen utförligt vilka komponenter som ingår i farthållarsystemet, där Biltema har för dryga 200:-
ffe
Okej....nä jag tänkte bara att jag kör 13 mil om dagen med bilen och det skulle vara skön med lite vila på motor vägen men jag tror jag tippar den iden...som jag tippade den iden att byta till manuel växel låda i den automat sierran jag hade för 5 år sedan.....


Men tack för svaret!
slirfeldt
Okey,, men då är det iså fall troligt enklare och även billigare att satsa på någon universal farthållar sats som det finns en hel del av och som med fungerar bra i dom flesta bilar,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil