Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Farthållare på Volvo 740

Startad av lmghanss · 2004-01-27 · 2 svar

lmghanssTrådstart
Jag har en volvo 740 glt, och har problem med farthållaren. Den kopplar inte inn längre. Hade samma fel för 2år sedan men fick det fixat på verkstad. De nollställde någon givare...

Är detta något jag kan fixa, eller måste den inn på verkstad?

Tack!
Bozzle
Det sitter strömbrytare vid pedalstället som ska stänga av farthållaren när man trampar ner broms/kopplings pedaler antagligen är det någon av dessa som behöver justeras.
lmghanss
Tack. Ska undersöka det närmare helgen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil