Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fel på automatlåda, VW Caravelle VR6 -96

Startad av Stefan Vasteras · 2009-07-24 · 1 svar

Stefan VasterasTrådstart
Jag har problem med att min automatlåda inte växlar, den verkar starta på högsta växeln och hålla sig kvar där när man lägger i driven.

Om man lägger ner 1:an manuellt så fungerar det, men när man växlar till
2:an så smäller det ganska hårt.

Det verkar inte vara någon skilnad mellan 2.an - 3:an och driven.

Går det att justera detta eler är det något elektriskt som styr växlandet som kan vara ur funktion?

Eller är det så att lådan är trasig och behövs bytas ut?
berit
Växellådan är elektroniskt styrd. Det låter i mina öron som den gått i "nödläge".
Du behöver en felkodsavläsning.
Av den kan man dra slutsatser om huruvida det är mekaniskt eller elektriskt fel:utrop

Fler trådar i Hjälpforumet Bil