Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fel på bromsen

Startad av Costia · 2006-08-30 · 4 svar

CostiaTrådstart
Hej, kan nån vänlig människa hjälpa mig?

Jag har en opel vectra GT 95:a bytte broms ok vänster bak förra veckan, och nu om man bromsar löst funkar det men om jag bromsar hårt så hänger det sig,och om jag då pumpar på bromspedalen så släpper det. jag har provat med ett annat ok men de e likadant. snälla nån som vet vad de kan va för fel?
wicke
Det kärvar inte då i oket? Så den inte går tillbaka som den ska.
robinsan
japp de e ett helt nytt, trode de var fel på de nya jag fick så jag fick ett till men den e lika dan ändå...
AUDIA6
Hej! Jag har nyligen haft anliggande bromsar fram på ena sidan. Trodde att oket kärvade, men felet satt i bromsslangen som var täppt. Gummit i slangen sväller och slangen fungerar då som en envägsventil. Lurigt.
robinsan
Tackar, hade du oxå så att de blev värre när du bromsade hårt? och att de släppte efter en stund?/christian

Fler trådar i Hjälpforumet Bil