Demontera dörrsidan och kontrollera stag mm till låscylindern, troligen har något ändrats mellan låscylindern och själva centrallåsmotorn eftersom du kan låsa/låsa upp utan problem från insidan.
Hejsan!
Jag har en precis köpt en Berlingo av årsmodell -01
Nu var det fel på centrallåset. Ett litet konstigt fel tycker jag.
Om jag sitter i bilen och har tändningen på och trycker ned låsknappen på förardörren så låser sig centrallåset. Lika kan jag öppna centrallåst så.
Men om jag kliver ur bilen och vrider om nyckel i dörren så låser sig bara den dörren eller bara låser upp sig.
Jag har kontrollerat alla säkringar som finns till detta och samtliga är hela.
Antar att det är något som gör att direktmatningen till styrenheten är borta.
Men jag tänkte kolla om det är någon som har någon annan infallsvinkel på vad det kan vara för fel innan jag börjar plocka isär den och kontrollmäter allt.
Jag har en precis köpt en Berlingo av årsmodell -01
Nu var det fel på centrallåset. Ett litet konstigt fel tycker jag.
Om jag sitter i bilen och har tändningen på och trycker ned låsknappen på förardörren så låser sig centrallåset. Lika kan jag öppna centrallåst så.
Men om jag kliver ur bilen och vrider om nyckel i dörren så låser sig bara den dörren eller bara låser upp sig.
Jag har kontrollerat alla säkringar som finns till detta och samtliga är hela.
Antar att det är något som gör att direktmatningen till styrenheten är borta.
Men jag tänkte kolla om det är någon som har någon annan infallsvinkel på vad det kan vara för fel innan jag börjar plocka isär den och kontrollmäter allt.