kolla tempgivaren den sitter trv på termostathuset.
Hejsan! Hoppas på detta sätt att lista ut vad det kan vara för fel på min ford sierra årsmodell 93. Det är så att när den är kall så går den jätte bra, men när den börjar bli lite varm så går det typ bara att gasa halva gasen, trycker jag gaspedalen mer så händer inget, släpper jag upp gaspedalen lite så drar den igen. Har bytt luftfilter, tändstift, kollat så den får bränsle. Det går bra att varva den utan växel. Tongången är bra och motorn går jämt och fint. Har kollat alla vacumslangar. Tror inte det är vevhusfilltret heller. Undrar om det kan vara något elfel ??? Är det inte något som styr tändningen när den är kall och varm??? vet att det finns någon givare som läser av svänghjulet och som styr tändningen kan det vara den?
Mvh Anders
Mvh Anders