Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Fel på minicross

Startad av thealbert · 2011-04-15 · 1 svar

thealbertTrådstart
Hej.
Svänghjulet kärvar när kolven är på väg tillbaka. Har tagit av motorkopan och topplocket och när man snurrar på svänghjulet så fastnar det lite då och då typ var fjärde varv. Och det är när kolven är på väg tillbaka som svänghjulet fastnar. Nån som vet vad det kan vara för fel? Kan det vara kolven som fastnar i nått eller nått lager i vevaxeln som är sönder?
boheme
Troligen ett mindre bra lager, det enda är nog att öppna motorn och kolla.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil