DD6PowerTrådstart2004-07-12Hej..Min 745 se 92a fick låg tomgång (500) och verkade tappat både styrka och vrid..Kollade diagnoslampan för bränslesystemet och jag fick kod 1-2-3 som betyder ""Ingen signal från kylvätsketempraturgivaren,eller kortslutning till jord.Motorn uppför sig som om den vore varm""Men inte 2-2-4 på tändsystemet som kollar samma givare..Tempmätaren funkar som alltid på panelen och det jag kan se av sladdar så är dom hela..Det finns ju ett så kallat "Linka hem läge" som den verkar ha hamnat i..Vet någon vad som kan va fel eller hur man kommer ur "Linka hem läget"Tack på förhand
det är inte samma kylvätsketempgivare till tempmätaren som till kallstartsventilen
Henka wrote:
det är inte samma kylvätsketempgivare till tempmätaren som till kallstartsventilen
Ok men var sitter den givaren då...Men jag har inga som helst problem med starten.
vet ej var den sitter, bara att det inte är samma givare...men när farsans 240-89 hamnade i "linka hem" läge så var det luftmassemätaren som hade gett upp....den betedde sig ungefär som du beskriver
Hade luftmätaren i åtanke men när jag får denna koden så fär man ju lita på det
känner en som jobbar på en verkstad, han sa att felkoder kan vara felaktiga ibland....
Men det måste ju gå att reseta felet på något sätt...Man kanske kan prova att byta styrbox med en likadan bil å se om det blir nån skilnad
är inte helt säker men jag tror att felkoderna nollställs om du kopplar ur batteriet i några minuter, testa och se om du får samma felkod igen