Detta fel behöver inte alls bero på just styrboxen (databoxen), vanligt var på dessa tidiga modeller av escort att säkringsboxarna ofta var dåliga och i regel med kall lödningar osv, som kunde ge dom mest konstiga fenomen men dom flesta byttes på ren goodwill.
Men du menar att det finns varken ström till tändstiften eller bränsle fram? Hörs om det surrar bakfrån en stund efter det att tändningen slagits på och utan att starta motorn? Som i så fall är bränslepumpen i tanken som låter då, kika även in på denna mer märkesspecifika sida vad det gäller felkoder osv: https://www.fordclubsweden.se/forum/index.php
Men du menar att det finns varken ström till tändstiften eller bränsle fram? Hörs om det surrar bakfrån en stund efter det att tändningen slagits på och utan att starta motorn? Som i så fall är bränslepumpen i tanken som låter då, kika även in på denna mer märkesspecifika sida vad det gäller felkoder osv: https://www.fordclubsweden.se/forum/index.php