Ja det är iaf inte helt ovanligt med att dess synkringar med tiden ger upp och är högst troligt densamma i detta fallet med.
Hej!
Jag får i femmans växel endast vid avstängd motor då med lite mera kraft än dom andra växlarna(testade o ta bort damasken o smörja den där svart plastbollen vid växelföraren och gick lite lättare då) och då kan jag starta o känna att femman funkar men om jag släpper upp kopplingen för hastigt så hoppar växeln ur.
Om jag kör och försöker få i femman så bara rasslar det och låter precis som om man inte får i backen på vissa bilar, dvs osynkat.
Vanligt fel på dessa lådor? Tips på vad som kan vara felet i detta fallet
Mvh
Jag får i femmans växel endast vid avstängd motor då med lite mera kraft än dom andra växlarna(testade o ta bort damasken o smörja den där svart plastbollen vid växelföraren och gick lite lättare då) och då kan jag starta o känna att femman funkar men om jag släpper upp kopplingen för hastigt så hoppar växeln ur.
Om jag kör och försöker få i femman så bara rasslar det och låter precis som om man inte får i backen på vissa bilar, dvs osynkat.
Vanligt fel på dessa lådor? Tips på vad som kan vara felet i detta fallet
Mvh