Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

fiat scudo kallstart?

Startad av chrim · 2010-04-02 · 2 svar

chrimTrådstart
har en scudo 1,9 td-99,går väldigt dåligt på tomgång vid kallstart,ruskar och lever om.obs går väldigt bra efter ca 2min,på alla vis.
Kostya
Det finns en kallstartsvajer på baksidan av dieselpumpen, eller mellan pump och motor snarare. Kolla så den dras in ordentligt när motorn är kall.

Något sen tändning ger också samma symptom.
Otten
tack för tippset,ska checka det.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil