OOpelMickeTrådstart2004-03-28jag fick farsans tändstift som han skulle i morsans bil men dom passade inte i hennes bil (opel corsa 98) är de bra för motorn om jag skruvar i tändstiften från biltema i min lilla kadett? det är biltemas finare tändstift säger dom eyqueem. Bilen är välskött innan med original delar,, folk säger ju att man inte ska köpa biltemas stift så jag tänkte fråga er innan jag skruvar i dom :upp :upp
Micke
Aldrig i världen att jag skulle skruva i det där märket i någon av mina bilar, skitstift tycker jag.
Har provat några gånger på olika bilar och aldrig att de har fungerat riktigt såsom Ngk stift har gjort.
Släng stiften och köp riktiga istället av välkänt märke.
kan bara instämma i vad granada samlaren säger , köpte oxå stift från biltema 1 gång och aldrig mer , bilen i fråga var en gammal saab 99 och den startade inte änns med eyqym stiften :(
använd dom till utfyllnad i papperskorgen eller nått
Tänkte på en annan sak också. Det finns mer än en sorts stift. Alltså det är inte säkert att de passar till motorn bara för att de går att skruva in i den.
Dassgammal tråd,, men visst är det korrekt och har själv dock ingen egen erfarenhet av just dessa tändstift men har uteslutande "hört" negativa omdömmen om dessa och har med det heller inte heller rekommenderat dessa.
@Peter H 32328 wrote:Dassgammal tråd,, men visst är det korrekt och har själv dock ingen egen erfarenhet av just dessa tändstift men har uteslutande "hört" negativa omdömmen om dessa och har med det heller inte heller rekommenderat dessa.
Jaja, då har väl jag haft en jävla tur då som köt på Biltemas.
Oavsett så är det ren "bullshit" att deras stift skulle vara sämre.....
Jag trodde i min enfald att du Peter H som skruvat bilar ett bra tag visste bättre?
Jag ska tala om för dig att tidigare så när du köpte Volvos originaltändstift så fick du Champions andrasortering men det har du säkert aldrig hört, eller?
Nu har jag grovräknat kört med Biltemas i 850:in i snart 7 år men då går väl min bil dåligt enligt er??
Lite faktaunderlag efterlyser jag härinne innan man gapar sig hes över Biltema.
Sen har Birp det bästa inlägget...NGK
Hehe
Pele
Oj nu trampade jag visst på en väldigt ömtålig tå,,, ;-) annars där man nära på brukar bli tagen på för att vara väl mycket "biltemavän",,
Å jadu Pele,, jag hart väl en sådär 30 år bakom mig från verkstadsgolvet med allehanda fordon och om inte jag vet bättre i så fall är väl jag inte mer man att stå för,,, och visst det är bra om du nu har bra erfarenhet av dessa tändstift inget snack om det!! Och det där med volvostiften kände jag även med mycket till serru,,,
Och dessa tändstift som förövrigt även som det påstås till och med originalmonteras i flertalet franska,, bilar, såväl även svenska! Enligt Biltema iaf, och vidare hes är jag heller inte för den delen,, :-)
Och för den delen med vid håller jag detta och anser själv med ha mer än tillräckligt med sådana faktaunderlag då med säkerligen vid minst 10 tillfällen varit i kontakt med såväl som privat personer som erfarna bilmekaniker, som i sin tur köpt/fått in relativt nyservade bilar som gått risigt och då ofta suttit just Eyquem tändstift i dessa och samtliga har påståt att dessa gått betydligt bättre med "riktiga" tändstift.
Men visst kan det även så mycket väl vara så att med vissa bilar fungerar dessa mycket bra, konstigt vore väl annars då dessa har sålts i miljoner exemplar! Och även egna andrabilen, en micra -00 som innan inköp nyligen var nyservad med just Eyquem stift har sedan den dagen småryckt sporadiskt och skall vid tillfälle byta dessa och mer rapport om dess verkan kommer då. :-)
@Peter H 32332 wrote:Oj nu trampade jag visst på en väldigt ömtålig tå,,, ;-) annars där man nära på brukar bli tagen på för att vara väl mycket "biltemavän",,
Å jadu Pele,, jag hart väl en sådär 30 år bakom mig från verkstadsgolvet med allehanda fordon och om inte jag vet bättre i så fall är väl jag inte mer man att stå för,,, och visst det är bra om du nu har bra erfarenhet av dessa tändstift inget snack om det!! Och det där med volvostiften kände jag även med mycket till serru,,,
Och dessa tändstift som förövrigt även som det påstås till och med originalmonteras i flertalet franska,, bilar, såväl även svenska! Enligt Biltema iaf, och vidare hes är jag heller inte för den delen,, :-)
Och för den delen med vid håller jag detta och anser själv med ha mer än tillräckligt med sådana faktaunderlag då med säkerligen vid minst 10 tillfällen varit i kontakt med såväl som privat personer som erfarna bilmekaniker, som i sin tur köpt/fått in relativt nyservade bilar som gått risigt och då ofta suttit just Eyquem tändstift i dessa och samtliga har påståt att dessa gått betydligt bättre med "riktiga" tändstift.
Men visst kan det även så mycket väl vara så att med vissa bilar fungerar dessa mycket bra, konstigt vore väl annars då dessa har sålts i miljoner exemplar! Och även egna andrabilen, en micra -00 som innan inköp nyligen var nyservad med just Eyquem stift har sedan den dagen småryckt sporadiskt och skall vid tillfälle byta dessa och mer rapport om dess verkan kommer då. :-)
Hehe, tack för svaret.
Nej, inga ömma tår vad gäller bilar i allmänhet/biltema i synnerhet.
Ömma tår har jag ändå.
Det som jag oftast retar mig på är att dom flesta som "skriker" om Biltemaprodukter mest
hela tiden går på hörsägen.
Skulle jag gå på samma hörsägen antar jag att jag kör helt livsfarliga bilar :-)
Jo, jag vet att du har lång erfarenhet av motorfordon och där ligger vi på ungefär
samma tid i erfarenhet. Sen som du säger, så kan det vara som så att en del bilar går bra på Biltemas stift, andra inte.
Finns egentligen 2 läger vad gäller Biltema, en för o en emot :-)
Ha det fint/Pele
Jo det håller jag helt med om för den delen med som kanske väl stor "Biltemavän" där jag hört en hel del även i dom egna mekleden genom åren som gått,,, och som sagt det är hela tiden två skolor, och kanske det beror på hur många så kallade minor man själv gått på och sopar sedan allt under samma matta.
Så av egna inköp för tiotusentals kronor från det stället genom åren har jag faktiskt bara råkat ut för ett par reklammationer, vilket är helt klart accepterat och har råkat värre ut hos tex Mekonomen faktiskt,,
Så visst får man allt sila rejält från en del "hörsägner" det har man för egen del hört under åren bara från garagegolven på ett otalet verkstäder runt om i landet, och själv försökt hitta en gyllene medelväg av det hela,,, så tror iaf jag man är en bit på väg. :-)
Vad det gäller dessa tändstift så är det förmodligen så att dessa är lite "speciella" då vissa bilar tydligen inte accepterar dessa, men då är det ju bra att väga upp även dessa med eventuella positiva vibbar om dessa som med dina erfarenheter tex.
Jo, ha det fint i den goa värmen vi nu har... :-)